20 Mayıs 2010 Perşembe

ÖĞRETİMDE İKİ BOYUTLU GÖRSEL-ÖĞRENME ARAÇLARI


Yaşamın her alanında kullanılan iki boyutlu araçlar öğretimde yıllardır kullanılmaktadır. Ancak bu araçlar amaca ve konu içerigine göre degisiklik göstermektedir. Bu degisiklik, araçları hazirlarken ve kullanırken sorunlara neden olmaktadır. Ayrıca bu araçların adlandırılmasında kavram kargaşası da yasanmaktadır. Bu amaçla kullanıcılar tarafından, araçların adlandırılması, özellikleri ve hazırlanmasına ilişkin bilgilerin kazanılmış olması gerekmektedir.
Iki boyutlu görsel araçlar yazılı analize oranla, durumun nasıl gelişeceğini, bilinmeyenleri bulmayı ya da yeni bilinmeyenleri yaratmayı çok daha açık olarak
gösterebilecek bir sistemdir. İki boyutlu görsel öğrenme araçlarının
kullanılması, değişik bağlantıların kurulmasına yardım edeceğinden ve daha
kalıcı öğrenme sağlayacağından dolayı
önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder