20 Mayıs 2010 Perşembe

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİM MATERYALLERİ



Öğretim teknolojisi nedir?

Öğretimsel problemlerin çözümü için davranış ve fizik bilimi kavramlarından, ve diğer bilimlerden derlenen strateji ve tekniklerin bütünsel ve sistematik bir uygulama çerçevesinde ele alınmasıdır. Öğretim teknolojileri daha dar tanımlı gruplara bölünebilir; örneğin mesaj tasarımı, mesaj dağıtımı, ve mesaj verimliliği değerlendirmesi konuları öğretim teknolojilerinin bir alt dalı olarak gruplandırılabilir. Verimli bir iletişim sağlayabilmek için kullanılacak teknoloji tabanının sınırlandırılması önemlidir. Öğretim teknolojileri, daha geniş bir uygulama alanının; yani eğitim teknolojisinin bir alt dalı olarak görülebilir. Açıklamak gerekirse eğitim teknolojisi, öğretim , öğrenme , gelişim ve yönetim teknolojilerinin birleşmesinden oluşmuştur. . Belirtilen anlamdaki teknoloji gruplarından birisinde uygun bulunan ve kullanılan strateji ve teknikler, başka teknolojiler içinde yararlı olabilir. Teknolojinin kullanılacağı alan ne olursa olsun, teknoloji seçimi için temel kriter teknolojinin ne için kullanılacağı ,amacının ne olduğu ve bunun o alan için nasıl bir değer taşıdığı olmalıdır. Bazı strateji ve teknikler diğerlerine göre çok daha üstündür, değerlendirme bu tür durumlar göz önüne alınarak yapılmalıdır.

Öğretim materyalleri nedir?

Öğretim materyalleri çok değişik tanımlar içerir bunların başında gelen tanım ise söyle yapılabilir. Eğitim kurumlarında veya öğretim yerlerinde (bilgisayar kursları,seminer odaları,laboratuarlar…) kullanılan gerek elektronik gerekse basit malzeme ve kaynaklara denir. Bunlar çeşitlerine ve işlevlerine göre ayrılabilirler görsel-işitsel veya duyu organlarına hitap etme şeklinde. Televizyon,radyo,slaytlar,asetatlar,abaküsler,afişler,bilgisayar programları,kitaplar,cdler,posterler,ı,filmler bunlar öğretim materyallerinin en belirginleridir. Öğretim materyalleri derslerde öğretmenlere kolaylık sağladığı gibi öğrencilerinde ders anlamalarında yardımcı olur.

1 yorum: